Dostaňte se do formy

fitness-863081_1280

Máte pocit, že vaše tělo není úplně v kondici a potřebovalo by dostat trochu zabrat nějakým sportem? Pokud jste se až doposud sportu vyhýbali, začínejte zvolna. Nevrhejte se hned na bojové sporty nebo vytrvalostní běh. Pro začátečníky je skvělé například plavání, rychlá chůze a běh.

Jak a kdy začít

Výše uvedeným sportovním aktivitám se můžete věnovat celoročně. Pokud však plánujete začít běhat například v zimě, nezapomeňte na kvalitní oblečení, které nejen uchová vaše tělo v teple, ale především v suchu a to díky praktickému systému odvádění vlhkého potu. Spodní vrstvu by tedy mělo tvořit funkční prádlo a až na ně přijde termo prádlo. Oboje seženete v každém kvalitním obchodě se sportovními potřebami. Pokud máte během sportování strach o ztrátu motivace, což se většinou začátečníkům stává, vezměte si na pomoc aplikace pro chytré telefony, které vám pomohou evidovat vaše sportovní výkony a vy tak svoji motivaci udržíte i nadále. Dopředu vás bude hnát především touha překonávat své osobní rekordy, případně porovnávat své výkony s přáteli. To je totiž jedna z mnoha výhod podobných aplikací. Své výsledky můžete kdykoliv sdílet s přáteli nebo širokou veřejností a najít si tak parťáky pro své sportování.

Srovnávání s podobnými nadšenci je velmi motivující, jak se sami jistě přesvědčíte. Přesto se však snažte držet na uzdě a se svými výkony to nepřehánějte. Vaše tělo si nejprve potřebuje zvyknout na novou činnost, potřebuje se naučit správně dýchat během sportu a poté následně regenerovat. Přehnaný trénink s vysokými nároky by se mohl velmi nepříjemně podepsat na vašem zdraví a na dlouho vás tak vyřadit ze procesu udržení si skvělé kondice. Pokud se chcete dostat do formy, měli byste se sportu věnovat 2-3x týdně. Můžete například střídat běh s plaváním. Ať už se rozhodnete pro cokoliv, základem pro vás je zvládnutí správné techniky. Bohužel i to je jedním z problémů začátečníků. Neváhejte se proto obrátit například na trenéra nebo na své přátele, kteří se danému sportu již delší dobu věnují a vědí, jak by správná technika měla vypadat. Stejně tak je třeba si ohlídat protažení před i po sportování. Mezi jednotlivými sporty si dejte pauzu, aby vaše tělo mělo dostatek času pro regeneraci a odpočinek. Pozor si ale musíte dát také na svůj jídelníček.

Každý, kdo někdy začne se sportem, si dříve či později uvědomí, že jen pohyb nestačí. Pokud se chcete udržet v kondici, bude třeba upravit i jídelníček. I v takovém případě však přistupujte ke změnám opatrně a jídelníček upravujte postupně. Jedině tak budete mít jistotu, že u nového stylu stravování zůstanete. Razantní změny jídelníčku totiž vedou jen k nepříjemnému selhání, které člověka odradí o jakýchkoliv dalších zásahů.