Jak na snadné vstávání

man-909049_1280

Asi neexistuje nikdo, komu by se každý den vstávalo s chutí. Aby se pro vás však ranní vstávání stalo alespoň o něco příjemnějším, přinášíme vám pár nápadů, díky kterým se vám bude vstávat s úsměvem.

Dbejte na dostatek spánku

Nikomu se nevstává dobře, pokud je nevyspalý. Náš organismus potřebuje dostatek spánku, aby mohl správně fungovat a pokud mu ho nedopřejete, bude to znát na vašem výkonu, ale i na tom, jak se vám bude vstávat. Každý z nás potřebuje spát jinou dobu. Někomu stačí pár hodin, jiný potřebuje alespoň 7 sedm hodin, aby byl řádně odpočatý a vyspaný. Nebojte se se spánkem experimentovat, protože jedině tak můžete zjistit, kolik hodin spánku vaše tělo skutečně potřebuje. V současné době existuje i aplikace a náramky na ruce, pomocí kterých můžete zjistit o svém spánku skutečně vše a to od jeho kvality až po jeho délku. Aplikace vám také pomáhají vyhodnotit, kdy pro vaše tělo bude nejvhodnější vstávat. Už jen to samotné vám pomůže k tomu, aby se vám lépe vstávalo. Aplikace pozná, kdy je vaše tělo v takové fázi spánku, která umožňuje snadné a bezproblémové probuzení v intervalu, který si sami stanovíte. Zjistěte, jaké jsou fáze vašeho spánku, kdy spíte skutečně tvrdě a kdy naopak ne.

Začínejte s čistým listem

Když se ráno probudíte, měli byste mít pocit, že je před vámi nový den a už v něm není nic z toho včerejšího, tedy nebudete muset dohánět žádné resty a to jak v práci, tak v domácnosti. Vše potřebné, co potřebujete dokončit, si udělejte vždy večer před spaním. Potřebujete si do práce nachystat svačinu? Připravte si ji už večer a na noc uložte v lednici. Večer byste si také měli připravit oblečení, ve kterém ráno vyrazíte do práce. Sami jistě víte, jak může být po ránu zbytečně zdržující hledání čisté košile a správných bot. Vše si proto připravte již večer a ráno se tím už nebudete muset zabývat.

Nastartujte svůj den

Den je dobré zahájit lehkým jídlem, které je bohaté na sacharidy. Chybět by vám neměl ani dostatečný přísun tekutin a vitamínů. Vhodnou variantou je například sklenice vlažné vody s citronem, kterou vypijte ihned po probuzení. K snídani pak můžete popíjet ovocný džus nebo svoji oblíbenou kávu. Ačkoliv někdy možná nebudete mít chuť snídat, snažte se pokaždé sníst alespoň sousto, aby se vaše tělo správně nastartovalo a vydržela vám energie po celý den. Dobré je například celozrnné pečivo, ovoce, zelenina, ořechy a podobně. Rozhodně se vyhněte tučným jídlům a sladkostem.

Vytvořte si ranní rituály

Člověku se jistě vstává líp, když ví, co ho přes den čeká a na co se může těšit. Zkuste si vytvořit nějaké ranní rituály, které budete provozovat každý den. Někomu se například po ránu dobře cvičí, jiný si jde zaběhat a někdo dává přednost četbě knihy. Každý si zkrátka najde to své, co mu zpříjemní každé ráno.

-šf-